Lopuksi

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Siirry alas

Lopuksi

Viesti kirjoittaja Antti Laukkanen lähetetty La Joulu 22 2018, 18:01

Kirjoittajan positio

Minulla on yhteiskunnallisia näkemyksiä sekä tietynlainen maailmankuva ja ihmiskuva. Ne varmasti näkyvät siinä, mitä olen tässä kirjoituksessa kirjoittanut. Avaan näitä tässä lyhyesti, jotta voit helpommin tunnistaa kirjoituksessani mahdolliset puolueellisuudet ja sokeat pisteet.

Ihan pohjimmiltani ajattelen, että en tiedä kaikesta enkä mistään yksittäisestä asiasta kaikkea, mutta teen erilaisia oletuksia, jotta toimintani voisi pohjautaua johonkin ja toimintani olisi ylipäätään mahdollista. Tällä varauksella kannatan varauksettomasti Kaikki Yhdessä -talousjärjestelmää perusideaa – sitä, että jokainen voi toimia oman talousideologiansa tai -filosofiansa mukaan ja samalla tehdä taloudellista yhteistyötä kaikkien muiden kanssa riippumatta siitä, minkä ideologian tai filosofian mukaan kukakin on valinnut toimia. Tämän talousjärjestelmän puitteissa haluan toimia jaetaan-taloudessa eli kokonaan ilman rahaa ja nykyisen muotoista yksityisomistamista ja jakaa työt ja töiden tulokset tasapuolisesti muiden jaetaan-ihmisten kanssa sekä sopimuksien mukaan myös muiden talousideologioiden kannattajien kanssa. En kannata mitään sellaista talousjärjestelmää, jossa kaikki pakotetaan tai painostetaan elämään yhden talousideologian mukaan – en edes silloin, kun tuo yksi talousideologia on täsmälleen se, minkä mukaan itse haluan elää.

Ihmiskuvaani kuuluu se, että erilaisia talousideologoita, -filosofioita, maailmankatsomuksia, ihmiskuvia, uskonnollisia vakaumuksia yms. omaavien ihmisten on mahdollista tehdä yhteistyötä ja elää yhdessä, rauhanomaisesti ja toisiaan kunnioittaen.

Antti Laukkanen
Admin

Viestien lukumäärä : 29

Näytä käyttäjän tiedot http://kaikki-yhdessa.forumotion.eu

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa